Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!



Poprzedni temat «» Następny temat
Podręcznik v.1.0
Autor Wiadomość
MG 



Imię i nazwisko: http://www.youtube.com/watch?v=K5_EBAzIPJM
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 94
Wysłany: 2013-06-19, 15:27   Podręcznik v.1.0

I. Teoria; krótki wstęp.

Schron to forumowa gra w realiach rosyjskiego post-apo, oparta na mechanice storytellingowej, którą prosto można opisać jako pisanie wirtualnego opowiadania. Najważniejsza w grze jest współtworzona przez graczy fabuła, historia, w której uczestniczą i na której tok wydarzeń mają wpływ. Schron co prawda nie jest rasowym RPG, ale kilka delikatnych elementów gier fabularnych się pojawia. Są to m.in. stan zdrowotny postaci, majątek przez nią posiadany, amunicja, żywność i zapasy wody pitnej. Współczynniki te zostały wprowadzone by podkreślić survivalowy charakter gry, a także nanieść na postaci graczy pewne ograniczenia, które pozwolą uniknąć zjawiska overpoweru, czyli potocznego 'przepakowania' postaci.

Świat Schronu jest uniwersum otwartym i każdy gracz ma wpływ na jego rozwój, poprzez działania podejmowane w grze. Wpływ ten może być nieduży i z charakteru szczątkowy (np. jeśli któryś gracz wysadził dajmy na to chatkę handlarza w jakiejś mieścinie, to w sesji następnego gracza tej chatki już nie będzie, bo to wydarzenie na stałe weszło do toku ciągłości uniwersum), a może też być istnym trzęsieniem ziemi w świecie gry (np. zabicie przez któregoś gracza jakiejś ważnej postaci lub zniszczenie jakiejś frakcji, co doprowadzi do całkowitej zmiany rozkładu sił). Gracze przemierzając pustkowia będą natrafiać na nowe gatunki zmutowanych istot, na nowe lokacje, na nowe osady, nowych ludzi, nowe, lokalne frakcje – postapokaliptyczny świat czeka na ujawnienie jego tajemnic, każde ważniejsze wydarzenie, każde odkrycie – wszystko będzie włączane w dokumentację świata gry.

Każdy gracz może posiadać jedną postać, która jest na stałe przypisana do jego konta (multikonta nie mają prawa bytu, chyba że otrzymasz specjalne pozwolenie administracji, ale takie przypadki należą do wyjątków). Jeśli gracz po rejestracji stworzył KP i rozpoczął grę swoją postacią, jest zobowiązany grać nią do aż do jej śmierci (dopiero wtedy może założyć nową postać). Może to wydawać się sztucznym ograniczeniem, jednak znamy przypadki niezdecydowanych graczy, którzy kilka razy w ciągu sesji fabularnych zmieniali postaci jak skarpetki. Tu jest jak w życiu – tożsamość masz tylko jedną. Dbaj więc o swoją postać.

Pamiętaj, że wszystkie questy odbywają się równolegle jeśli chodzi o strukturę czasową całego uniwersum – Twoja postać nie może przebywać w kilku miejscach jednocześnie.
Jeśli chodzi o spotkania graczy w grze – wiadomo, każda sesja, zależnie od wybranych przez MG warunków, może mieć deszczowy dzionek lub bezchmurną noc – w takim wypadku MG po prostu unifikuje poszczególne realia obu questów wedle swojego uznania.

Porozumienie – jeśli chodzi o część fabularną forum, czyli tą na której toczy się właściwa gra – tutaj nie ma demokracji. Jest tylko twarda, bezwzględna dyktatura. Jeśli więc maszerujesz w środku lipca po pustyni i nagle spada na Ciebie grad wielkości głów kapusty – tak jest. Mistrz Gry ma zawsze rację.

Upływ czasu w grze – nie mamy tutaj czasu zmieniającego się cyklicznie, czyli np. rok w grze = dwa miesiące w rzeczywistości. Data w grze zmienia się, kiedy MG uzna, że powinna się zmienić.

II. Jak rozpocząć grę.

Pierwszą i jedną z najważniejszych czynności wprowadzających właśnie wykonujesz – czytanie tego podręcznika. To zbiór wszystkich zasad, panujących w grze fabularnej – przeczytaj go uważnie, ze zrozumieniem, wbij sobie sumiennie do głowy jego założenia i zalecenia.
Druga czynność jest absolutnie najważniejsza i należy do świętych powinności każdego przyszłego gracza Schronu – musisz zapoznać się z treścią całego działu Świat Gry. Każdy temat, każda linijka tekstu, każde słowo – to wszystko musisz sobie wpoić, gdyż są to podstawowe i niezbędne informacje o uniwersum, w którym toczy się akcja naszej gry. Zdajemy sobie sprawę, że jest tego wiele, jednak ignorowanie tego działu to rozpoczynanie rozrywki bez znajomości realiów, a bez tego ani rusz. Ten dział niekoniecznie musi być wkuty do łba na pamięć, bo zawsze można sobie do niego zerkać, gdy np. nie skojarzymy jakiegoś mutanta czy roślinki. Jednak jego podstawowe założenia muszą być znane i wpojone. Jeśli jesteś zbyt leniwy lub czytanie rozległych partii tekstów sprawia Ci trudność – najlepiej z miejsca grę sobie odpuść.

Kiedy już zaznajomisz się z uniwersum gry, kolejnym krokiem ku jej rozpoczęciu jest napisanie karty postaci. Karta postaci to temat, który, jak sama nazwa mówi, ma przybliżyć Mistrzowi i innym graczom postać, w którą wcielisz się podczas gry na forum. W karcie postaci opisujesz charakter, wygląd i historię Twojej postaci, podajesz również informacje pokroju jej ekwipunku, przynależności do frakcji, wieku i tym podobnych.

Po napisaniu, karta postaci zostanie poddana opinii – Mistrzów Gry, moderatorów, innych graczy. Karta zostanie przeanalizowana pod kątem warsztatu pisarskiego, stylistyki i zgodności z uniwersum. Administracja i gracze odnotowują swoje zastrzeżenia co do KP w temacie ją zawierającym. Gracz może rozpoczynać rozgrywkę, jeśli przynajmniej jeden z Mistrzów Gry zaakceptuje jego kartę. Uprzednio, administrator wypełni przeznaczone do tego pola profilowe gracza i nada mu kolor nicka, przypisujący go do danej frakcji. Po otrzymaniu pisemnej akceptacji Mistrza gry, gracz może rozpocząć zabawę w dowolnej lokacji.

III. Rozgrywka.

Gra toczy się najczęściej na linii Mistrz Gry-Gracz. Naprzemiennie popychają oni akcję do przodu; gracz opisuje swoje działania, Mistrz Gry opisuje reakcje świata i bohaterów niezależnych. Każdy gracz może opisywać czynności, wypowiedzi i przeżycia wewnętrzne tylko swojej postaci. Za resztę świata otaczającego odpowiada Mistrz Gry.
Podczas sesji fabularnych, postaci graczy mogą spotykać się jednak w świecie gry. W takim wypadku gra toczy się na linii Gracz-Gracz i to gracze odpowiedzialni są za popychanie właściwej akcji do przodu. Cała wymiana postów podlega jednak stałemu nadzorowi Mistrza Gry, który w dowolnym momencie może wtrącić się do akcji (kiedy np. jeden z graczy nawiązuje dialog z postacią niezależną albo rozpoczyna się walka graczy z otoczeniem).

IV. Walka.


Walka w grze tekstowej ma dwa warianty. Pierwszym, najczęściej mającym miejsce jest tzw. PvE, czyli gracz kontra środowisko niezależne od niego. Są to wszelkie potyczki z mutantami, żołnierzami innych frakcji czy bohaterami niezależnymi, czyli krótko mówiąc – z tą częścią świata, nad którą ścisłą kontrolę ma Mistrz Gry. Walka polega na opisywaniu przez gracza działań, podjętych w celu zwalczenia wroga i odpisach Mistrza Gry, który według własnego uznania decyduje o skuteczności podjętych przez gracza działań i dalszym przebiegu walki, a także o działaniach przeciwnika.

Walka PvP, czyli gracz kontra gracz, ma strukturalnie podobny przebieg. Kolejność odpisów odbywa się według schematu: gracz1-gracz2-mistrz gry. Obydwaj gracze opisują podjęte przez siebie czynności, mające na celu zabicie przeciwnika, a Mistrz Gry stwierdza, czy ataki się udały i jaki miały wpływ na stan postaci. Walka taka podzielona jest na tury; każda tura składa się z dwóch postów graczy walczących i podsumowania Mistrza Gry. Każdy gracz może napisać tylko jeden post na turę! Mistrz gry ma prawo "wciąć" się w kolejkę graczy, wtedy taki post zostanie oznaczony prefixem *PRZERYWNIK*.

KONIEC EDYCJI

Obecna edycja gry zakończy się, kiedy jedna z frakcji zdobędzie dominację nad resztą, lub dojdzie do całkowitego zniesienia wszelkich ideologii i zjednoczenia się ludzi - innymi słowy, gra skończy się, gdy konflikty między ludźmi zostaną zażegnane.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone poprawki Sklep internetowy
Toplista gier PBF TOP50 Gry
Strona wygenerowana w 0,41 sekundy. Zapytań do SQL: 10